Dlaczego mężczyzna powinien ćwiczyć mięśnie Kegla?

Niewiele mężczyzn zdaje sobie sprawę z tego, iż oni również powinni ćwiczyć swoje mięśnie Kegla. Elastyczność mięśni dna miednicy ma ogromny wpływ na ogólną sprawność seksualną. Wpływa na wzmocnienie erekcji, umożliwia kontrolowanie ejakulacji a także znacząco wzmacnia doznania w trakcie orgazmu. Oto szereg porad, które warto wziąć pod uwagę ćwicząc mięśnie Kegla.

Czy tylko kobiety powinny ćwiczyć mięśnie Kegla?

Niektórzy mężczyźni uważają, iż mięśnie Kegla mają wyłącznie kobiety. To mit! Mężczyźni również posiadają mięśnie Kegla i także powinni dbać o ich wyćwiczenie. Pełnią one równie ważną rolę co w przypadku kobiet. Zła kondycja mięśni Kegla u mężczyzny prowadzi do zaburzeń erekcji a także problemów z oddawaniem moczu. Wielu mężczyzn po zaobserwowaniu u siebie w pierwszej kolejności kupuje tabletki na potencję. Tymczasem źródłem dolegliwości mogą być właśnie osłabione mięśnie dna miednicy. Można to naprawić samodzielnie, bezboleśnie a także bez wydawania pieniędzy.

Rola mięśni Kegla u mężczyzn

O obecności mięśni Kegla w swoim ciele wielu mężczyzn w ogóle nie zdaje sobie sprawy. Jeszcze gorzej jest z wiedzą na temat tego, jakie korzyści wynikają z ich wzmacniania. Każdy facet, któremu zależy na dobrej sprawności seksualnej, powinien poświęcać tym mięśniom równie dużo uwagi co bicepsom, klatce piersiowej czy brzuchowi.

Z czego wynika tak duża nieświadomość roli mięśni Kegla wśród mężczyzn? Być może jest to spowodowane tym, iż określenie mięśnie Kegla używa się dla nazwania mięśni dna miednicy u kobiet. Najczęściej słyszy się o roli mięśni Kegla w trakcie porodu oraz późniejszych problemach z nietrzymaniem moczu wśród kobiet.

Mięśnie Kegla u mężczyzn rozciągają się od kości ogonowej do łonowej. Ponadto, oplatają podstawę penisa. Są zbudowane z tkanki poprzecznie prążkowanej, dzięki czemu każdy mężczyzna ma nad tymi mięśniami dokładnie taką samą kontrolę, jak nas mięśniami rąk lub nóg. Wszyscy mężczyźni mogą te mięśnie dowolnie rozluźniać oraz kurczyć.

Regularne ćwiczenia mięśni dna miednicy mogą u mężczyzn przynieść następujące efekty:

  • znaczne wydłużenie oraz wzmocnienie erekcji,
  • o wiele większa kontrola nad wytryskiem – mężczyzna uzyskuje zdolność do przytrzymywania wzwodu a także opóźniania wytrysku,
  • zwiększenie doznań odczuwanych przez mężczyznę w trakcie orgazmu,
  • ograniczenie problemów związanych z oddawaniem moczu.

Jak rozpoznać, że mięśnie Kegla są słabe?

Kondycja mięśni Kegla jest łatwa do zweryfikowania. Słabość mięśni Kegla objawia się w następujący sposób:

  • w trakcie oddawania moczu nie oddaje się go jednym strumieniem, tylko niewielkimi fragmentami,
  • problemy z utrzymaniem wzwodu,
  • po oddaniu moczu dochodzi do dłuższego kapania moczu z cewki – pęcherz nie opróżnia się w 100%, co może przyczynić się do infekcji pęcherza, w dalszej konsekwencji do pojawienia się problemów z prostatą.

Jak ćwiczyć męskie mięśnie Kegla?

Na czym powinny polegać ćwiczenia męskich mięśni Kegla? Podstawowa rzecz, którą należy wiedzieć przed rozpoczęciem ćwiczeń, polega na tym, iż trzeba wyobrazić sobie, iż mamy potrzebę oddania moczu. Jak najmocniej zaciskamy mięśnie krocza – tak, jak chcielibyśmy powstrzymać się przed oddaniem moczu. Powstrzymujemy potrzebę, liczymy do 10, a następnie mięśnie rozluźniamy. Wykonujemy trzy serie liczące dziesięć powtórzeń. Taki trening można robić rano i wieczorem lub nawet częściej w zależności od naszych potrzeb. Ogromnym atutem ćwiczenia mięśni Kegla jest fakt, iż możemy wykonywać je kiedy chcemy – w dowolnym miejscu oraz dowolnie wybranej porze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *